Pracownik
kierownik
Zakres obowiązków:

1) obsługa kancelaryjna i finansowa Archiwum:

  • rejestruje pisma przychodzące i wychodzące;
  • wysyła i doręcza korespondencję Archiwum;
  • obsługuje pocztę e-mailową Archiwum;
  • planowanie wydatków Archiwum;
  • sporządzanie planów zakupowych a później wypełnianie wniosków zakupowych (procedury przetargowe);
  • opisywanie dokumentacji finansowej/faktur;

2) przejmowanie do Archiwum uporządkowanej dokumentacji z wszystkich komórek organizacyjnych Uczelni, no podstawie spisów zdawczo odbiorczych:

  • umawianie terminów przekazania materiałów do Archiwum, udostępnienie koszy do przewożenia akt;
  • wstępne przeglądanie przykładowych teczek dokumentów przed przekazaniem ich do Archiwum w celu wychwycenia nieprawidłowości w porządkowaniu akt;
  • przejrzenie przygotowanych spisów zdawczo-odbiorczych w celu weryfikacji czy dane akta mogą już być przyjęte do Archiwum;

3) dokonywanie przeglądu dokumentacji przed ich oznakowaniem:

  • przeglądanie przyjmowanej do Archiwum dokumentacji w celu weryfikacji tego, co jest w opisie a co w teczce oraz czy wszystkie teczki są prawidłowo przygotowane;
  • znakowanie dokumentacji – nanoszenie sygnatur archiwalnych zgodnych z wewnętrznym rejestrem;

4) segregowanie dokumentacji według kategorii ustalonych przez komórki organizacyjne:

  • weryfikacja prawidłowości oznaczeń kategorii archiwalnych oraz rozmieszczenie akt z podziałem na kategorie/jednostki;

5) przechowywanie dokumentacji tworzącej zasób archiwalny Uniwersytetu Opolskiego:

  • umieszczanie dokumentacji w magazynach i nadzorowanie ich;
  • pilnowanie prawidłowych warunków przechowywania (temperatura, wilgotność);
  • przygotowywanie wniosków do brakowania wysyłanych później do Archiwum Państwowego;
  • wydzielanie dokumentacji z półek i ustalanie procedury niszczenia po otrzymaniu zgody na brakowanie;

6) wydawanie dokumentacji lub ich potwierdzonych kopii zainteresowanym osobom po załatwieniu formalności:

  • obsługa interesantów w biurze Archiwum, w tym wydawanie dokumentacji i udzielanie informacji zainteresowanym;
  • wydawanie potwierdzonych kopii dokumentów;
  • przygotowanie do wysyłki dokumentów zainteresowanym na ich wniosek;

7) współpraca z Państwowym Archiwum Wojewódzkim w Opolu:

  • utrzymywanie stałego kontaktu telefonicznego lub e-mailowego z Oddziałem Nadzoru Archiwalnego w celu ustalania wszelkich niejasności związanych z prowadzeniem archiwum;

8) przygotowywanie wniosków, opinii oraz propozycji wewnętrznych aktów normatywnych:

  • opracowywanie projektów normatywów związanych z wytwarzaniem, obiegiem i przechowywaniem dokumentacji min. instrukcja kancelaryjna, rzeczowy wykaz akt, instrukcja archiwalna lub współpraca z osobą odpowiedzialną za tworzenie tego typu normatywów

9) szkolenie pracowników uczelni z zasad archiwizowania akt:

  • spotkania z zainteresowanymi osobami w celu przeszkolenia;
  • w razie potrzeby prowadzenie ogólnego szkolenia z zasad archiwizowania;

10) planowanie rozmieszczenia dokumentacji poszczególnych komórek organizacyjnych w Archiwum;

  • planowanie zapotrzebowania na magazyny i regały;
  • planowanie rozmieszczenia przyjętej dokumentacji w magazynach;
clock
Godziny pracy
poniedziałek07:00 – 15:00
wtorek07:00 – 15:00
środa07:00 – 15:00
czwartek07:00 – 15:00
piątek07:00 – 15:00
Przejdź do treści