Pracownicy

Pracownik
Kanclerz i Zastępcy Kanclerza
Sekretariat
BHP
Archiwum
Kancelaria Główna
Umowy sukcesywne
Nadzór nad podmiotami leczniczymi
mgr Joanna Kostuś
kanclerz
Zakres obowiązków:

Kanclerz Uniwersytetu Opolskiego kieruje administracją uczelni, zarządza mieniem i gospodarką w zakresie określonym przez przepisy prawa, Statut UO oraz Regulamin organizacyjny Uniwersytetu Opolskiego.

Do szczegółowego zakresu obowiązków Kanclerza  należy:

- Zarządzanie mieniem i gospodarką Uczelni oraz podejmowanie decyzji dotyczących tych spraw w zakresie zwykłego zarządu.

- Tworzenie materialnych warunków realizacji zadań dydaktyczno-naukowych Uniwersytetu.

- Sprawowanie nadzoru nad działalnością finansową i gospodarczą Uniwersytetu w zakresie uzgodnionym z prorektorem właściwym do spraw finansowych.

- Uczestniczenie w przygotowaniu rocznych planów rzeczowo-finansowych.

- Sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjną i techniczną, organizowanie i koordynowanie tej działalności.

- Sprawowanie merytorycznego kierownictwa jednostek organizacyjnych bezpośrednio mu podporządkowanych.

- Ustalanie sposobu zabezpieczenia majątku Uczelni oraz wyznaczanie jednostek organizacyjnych odpowiadających za realizację określonych w tym zakresie zadań.

- Zarządzanie nieruchomościami i nadzorowanie spraw związanych z własnością terenów i obiektów należących do Uczelni.

- Organizowanie procesów inwestycyjnych i remontowych.

- Nadzorowanie gospodarki transportowo-zaopatrzeniowej Uczelni.

- Zapewnianie bezpieczeństwa, porządku oraz bezpieczeństwa pożarowego na terenie Uniwersytetu.

- Zapewnianie realizacji spraw socjalnych pracowników.

- Kanclerz Uniwersytetu wykonuje uprawnienia pracodawcy w stosunku do pracowników nie będących pracownikami akademickimi .

Pokaż więcej
clock
Godziny pracy
poniedziałek07:00 – 15:00
wtorek07:00 – 15:00
środa07:00 – 15:00
czwartek07:00 – 15:00
piątek07:00 – 15:00
mgr Cezary Pawęzki
pierwszy zastępca kanclerza
Zakres obowiązków:

Wspieranie Kanclerza w zarządzaniu uczelnią:

Współpraca z Kanclerzem w zakresie koordynacji działań związanych z bieżącym zarządzaniem uczelnią, w tym nadzorem nad administracją, gospodarką finansową oraz infrastrukturą.

Reprezentowanie Kanclerza podczas jego nieobecności.


Zarządzanie procesami administracyjnymi podległych jednostek:

  • Biuro Gospodarki Nieruchomościami
  • Biuro Zarządzania Majątkiem
  • Biuro Zamówień Publicznych
  • Centrum Nowoczesnych Technologii

Koordynacja działań administracyjnych, w tym zarządzanie dokumentacją i procesami rekrutacyjnymi.


Planowanie strategiczne: wdrażanie strategii rozwoju uczelni, w tym planowanie długoterminowe i krótkoterminowe. 

Wdrażanie nowoczesnych metod zarządzania w celu zwiększenia efektywności i elastyczności działania uczelni2.


Zarządzanie infrastrukturą: utrzymanie i rozwój infrastruktury uczelni, w tym budynków, laboratoriów i innych zasobów materialnych.


Reprezentowanie uczelni w sprawach administracyjnych: udział w negocjacjach, podpisywanie umów oraz reprezentowanie uczelni przed organami administracyjnymi.

Pokaż więcej
clock
Godziny pracy
poniedziałek07:30 – 15:30
wtorek07:30 – 15:30
środa07:30 – 15:30
czwartek07:30 – 15:30
piątek07:30 – 15:30
mgr Andrzej Witek
zastępca kanclerza
Zakres obowiązków:


  • Wspieranie Kanclerza w zarządzaniu uniwersytetem:

    • Współpraca z Kanclerzem w koordynacji działań związanych z bieżącym zarządzaniem uczelnią, w tym nadzorem nad administracją, gospodarką finansową oraz infrastrukturą.
    • Reprezentowanie Kanclerza podczas jego nieobecności.
  • Zarządzanie finansami i budżetem:

    • Nadzór nad procesami budżetowymi, w tym planowaniem, monitorowaniem i rozliczaniem wydatków na poziomie uczelni.
    • Współpraca z działem finansowym w celu efektywnego gospodarowania środkami publicznymi oraz dotacjami.
  • Nadzór nad inwestycjami i infrastrukturą uczelni:

    • Współpraca w zakresie zarządzania i monitorowania inwestycji budowlanych oraz remontowych na terenie uczelni.
    • Zabezpieczanie infrastruktury technicznej uniwersytetu, w tym współpraca z działem technicznym i ochrony mienia.
  • Koordynacja działań administracyjnych:

    • Nadzorowanie działów administracyjnych (kadr, IT, zaopatrzenia, obsługi prawnej) oraz dbanie o efektywność pracy tych działów.
    • Wdrażanie usprawnień administracyjnych, w tym cyfryzacji procesów wewnętrznych.
  • Reprezentowanie Uniwersytetu:

    • Występowanie w imieniu uczelni w kontaktach z instytucjami zewnętrznymi, w tym organami nadzorczymi, samorządami, a także partnerami biznesowymi i społecznymi.
    • Udział w negocjacjach oraz reprezentowanie uczelni w sprawach dotyczących realizacji projektów unijnych, inwestycji czy współpracy naukowej.
  • Dbanie o politykę bezpieczeństwa:

    • Nadzór nad bezpieczeństwem na terenie uczelni, w tym nadzór nad ochroną danych osobowych (współpraca z Inspektorem Ochrony Danych).
    • Koordynacja działań związanych z bezpieczeństwem informatycznym i fizycznym (współpraca z działem IT oraz służbami ochrony).

  • Pokaż więcej
    clock
    Godziny pracy
    poniedziałek07:00 – 15:00
    wtorek07:00 – 15:00
    środa07:00 – 15:00
    czwartek07:00 – 15:00
    piątek07:00 – 15:00
    mgr Beata Bednarz
    dyrektor
    Zakres obowiązków:

    Koordynacja zadań realizowanych przez Biuro Kanclerza w obszarze funkcjonowania kancelarii głównej, archiwum, BHP, współpracy z podmiotami leczniczymi.   

    Zarządzanie sekretariatem odpowiedzialnym za obsługę administracyjną i techniczną Kanclerza oraz Zastępcy Kanclerza.

    Nadzór i koordynowanie pracy Biura Kanclerza /Sekretariatu, Kancelarii Głównej,  Archiwum, BHP, Współpracy z podmiotami leczniczymi/.

    Nadzór nad przestrzeganiem instrukcji obiegu korespondencji przychodzącej i wychodzącej z Uczelni, wersja papierowa, elektroniczna.

    Nadzór nad przestrzeganiem przepisów o zachowaniu tajemnicy państwowej i służbowej oraz przepisów bhp i p.poż

    Pokaż więcej
    clock
    Godziny pracy
    poniedziałek07:00 – 15:00
    wtorek07:00 – 15:00
    środa07:00 – 15:00
    czwartek07:00 – 15:00
    piątek07:00 – 15:00
    mgr Ewa Okoń
    starszy specjalista
    Zakres obowiązków:
    Zakres realizowanych zadań na stanowisku:

    1. W zakresie nadzoru nad szpitalami klinicznymi:

    • prowadzenie spraw związanych z nadzorem i kontrolą nad gospodarowanym mieniem przez USK w Opolu w zakresie zgodności z zasadami prowadzenia gospodarki mieniem UO obowiązującym na Uniwersytecie;
    • prowadzenie ewidencji środków trwałych (sprzęt i urządzenia multimedialne) Uniwersytetu Opolskiego, znajdujących się w Klinikach, Oddziałach i Zakładach Klinicznych utworzonych do prowadzenia działalności dydaktycznej oraz w Zakładzie Anatomii Uniwersytetu Opolskiego, mieszczącego się w Opolu przy ul. Górnej 47a;
    • nadzorowanie i monitorowanie działalności USK w Opolu oraz rozpatrywanie skarg i wniosków pacjentów, pracowników oraz innych osób na działalność szpitala, w ramach uprawnień UO jako podmiotu tworzącego;
    • prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem członków Rady Społecznej działającej przy USK w Opolu oraz nadzorowanie funkcjonowania Rady;
    • organizowanie, przy współpracy z Działem Organizacyjno-Prawnym USK w Opolu, posiedzeń Rady Społecznej działającej przy USK w Opolu;
    • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem opinii o celowości inwestycji USK w Opolu, dla którego UO jest podmiotem tworzącym, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzonej przez szpital działalności leczniczej, sytuacji ekonomiczno-finansowej oraz danych zawartych w mapach potrzeb zdrowotnych (krajowych i regionalnych);
    • przygotowywanie projektów aktów prawnych Rektora Uniwersytetu Opolskiego oraz projektów uchwał organów statutowych Uniwersytetu Opolskiego w sprawach dotyczących USK w Opolu;
    • przygotowywanie opinii o aktach prawnych dotyczących służby zdrowia oraz mających wpływ na działalność i funkcjonowanie USK w Opolu;
    • prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem kierownika USK w Opolu;
    • obsługa w EZD konta: "Nadzór nad podmiotami klinicznymi, Konto techniczne".

    2. W zakresie obsługi administracyjnej Kanclerza i jego Zastępcy:

    • prowadzenie kalendarza spotkań;
    • wspomaganie i koordynacja realizacji zadań będących w kompetencjach Kanclerza i jego Zastępcy;
    • zapewnienie prawidłowej organizacji pracy i sprawne wykonywanie zadań Sekretariatu Uczelni;
    • koordynowanie obiegu dokumentacji w wersji tradycyjnej oraz elektronicznej w systemie EZD;
    • obsługiwanie poczty elektronicznej sekretariatu;
    • weryfikowanie dokumentacji przedłożonej do podpisu Kanclerza w zakresie kompletności i poprawności jej sporządzenia;
    • archiwizowanie dokumentacji związanej z wykonywaną pracą zgodnie z obowiązującymi na Uczelni regulacjami;
    • zabezpieczenie mienia uczelni będącego w dyspozycji Sekretariatu oraz nadzorowanie prawidłowej eksploatacji tego mienia.

    3. Pozostałe zadania realizowane na stanowisku pracy:

    • rejestrowanie środków finansowych związanych z działalnością Komisji Bioetycznej działającej w Uniwersytecie Opolskim.
    Pokaż więcej
    clock
    Godziny pracy
    poniedziałek07:30 – 15:30
    wtorek07:30 – 15:30
    środa07:30 – 15:30
    czwartek07:30 – 15:30
    piątek07:30 – 15:30
    Beata Derus
    kierownik
    Zakres obowiązków:

    1)       prowadzenie spraw w zakresie przestrzegania i kontroli warunków pracy

    2)       prowadzenie spraw w zakresie przestrzegania przepisów i zasad bhp.


    Pokaż więcej
    mgr Aldona Dumana-Konefał
    specjalista
    Zakres obowiązków:

    1) przejmowanie do Archiwum uporządkowanej dokumentacji z wszystkich komórek organizacyjnych Uczelni, no podstawie spisów zdawczo odbiorczych:

    • umawianie terminów przekazania materiałów do Archiwum, udostępnienie koszy do przewożenia akt;
    • wstępne przeglądanie przykładowych teczek dokumentów przed przekazaniem ich do Archiwum w celu wychwycenia nieprawidłowości w porządkowaniu akt;
    • przejrzenie przygotowanych spisów zdawczo-odbiorczych w celu weryfikacji czy dane akt już mogą być przyjęte do Archiwum;

    2) dokonywanie przeglądu dokumentacji przed ich oznakowaniem:

    • przeglądanie przyjmowanej do Archiwum dokumentacji w celu weryfikacji tego, co jest w opisie a co w teczce oraz czy wszystkie teczki są prawidłowo przygotowane;
    • znakowanie dokumentacji – nanoszenie sygnatur archiwalnych zgodnych z wewnętrznym rejestrem;

    3) segregowanie dokumentacji według kategorii ustalonych przez komórki organizacyjne:

    • weryfikacja prawidłowości oznaczeń kategorii archiwalnych oraz rozmieszczenie akt z podziałem na kategorie/jednostki;

    4) przechowywanie dokumentacji tworzącej zasób archiwalny Uniwersytetu Opolskiego:

    • umieszczanie dokumentacji w magazynach i nadzorowanie ich;
    • pilnowanie prawidłowych warunków przechowywania (temperatura, wilgotność);

    5) wydawanie dokumentacji lub ich potwierdzonych kopii zainteresowanym osobom po załatwieniu formalności

    • obsługa interesantów w biurze Archiwum, w tym wydawanie dokumentacji i udzielanie informacji zainteresowanym;
    • wydawanie potwierdzonych przez kierownika Archiwum kopii dokumentów;
    • przygotowanie do wysyłki dokumentów zainteresowanym na ich wniosek;
    Pokaż więcej
    clock
    Godziny pracy
    poniedziałek07:00 – 15:00
    wtorek07:00 – 15:00
    środa07:00 – 15:00
    czwartek07:00 – 15:00
    piątek07:00 – 15:00
    Dagmara Fachet
    specjalista
    Zakres obowiązków:

    Organizacja i obsługa korespondencji na Uczelni, jej dekretację do poszczególnych jednostek organizacyjnych oraz obsługę jednostek UO w zakresie przepływu korespondencji zewnętrznej, w tym:

    • przyjmowanie dokumentacji wpływającej, rejestracja w odpowiednich rejestrach systemu elektronicznego obiegu dokumentacją i rozdzielanie do odpowiednich JOA
    • prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem, rejestracją, segregowaniem, przekazywaniem i wysyłką korespondencji uczelnianej – wprowadzanie danych do systemu elektronicznego obiegu dokumentacji
    • rejestracja przesyłek i paczek otrzymywanych i wysyłanych
    • nadzór nad dostarczaniem korespondencji jednostkom organizacyjnym UO wg ustalonych i aktualizowanych rozdzielników
    • bieżąca obsługa skrzynki ePUAP
    • prowadzenie składów chronologicznych
    • współpraca z punktami kancelaryjnymi UO (Biblioteka, Wydawnictwo) w celu realizacji zadań obsługi korespondencji
    • Obsługa interesantów
    Pokaż więcej
    clock
    Godziny pracy
    poniedziałek07:30 – 15:30
    wtorek07:30 – 15:30
    środa07:30 – 15:30
    czwartek07:30 – 15:30
    piątek07:30 – 15:30
    mgr Adam Flak
    specjalista
    Zakres obowiązków:
    Urlop bezpłatny
    Pokaż więcej
    clock
    Godziny pracy
    poniedziałek07:30 – 15:30
    wtorek07:30 – 15:30
    środa07:30 – 15:30
    czwartek07:30 – 15:30
    piątek07:30 – 15:30
    mgr Izabela Ganowska
    główny specjalista
    Zakres obowiązków:
    • wystawianie upoważnień do przetwarzania danych osobowych
    • koordynacja umów sukcesywnych dot. materiałów biurowych i papieru biurowego, akcesoriów komputerowych, pieczątek
    • prowadzenie spraw związanych nadzorowaniem realizacji Strategii Rozwoju Uniwersytetu Opolskiego przez JOA oraz sporządzanie zbiorczych sprawozdań
    • sporządzanie zbiorczych sprawozdań rocznych z działalności JOA
    Pokaż więcej
    clock
    Godziny pracy
    poniedziałek07:30 – 14:30
    wtorek07:30 – 14:30
    środa07:30 – 14:30
    czwartek07:30 – 14:30
    piątek07:30 – 14:30
    mgr Krzysztof Staś
    samodzielny referent
    Zakres obowiązków:

    Prace administracyjno - biurowe związane z zakresem obowiązków - obszar  bezpieczeństwa i higieny pracy.

    Pokaż więcej
    clock
    Godziny pracy
    poniedziałek07:30 – 15:30
    wtorek07:30 – 15:30
    środa07:30 – 15:30
    czwartek07:30 – 15:30
    piątek07:30 – 15:30
    mgr Grzegorz Turowski
    kierownik
    Zakres obowiązków:

    1) obsługa kancelaryjna i finansowa Archiwum:

    • rejestruje pisma przychodzące i wychodzące;
    • wysyła i doręcza korespondencję Archiwum;
    • obsługuje pocztę e-mailową Archiwum;
    • planowanie wydatków Archiwum;
    • sporządzanie planów zakupowych a później wypełnianie wniosków zakupowych (procedury przetargowe);
    • opisywanie dokumentacji finansowej/faktur;

    2) przejmowanie do Archiwum uporządkowanej dokumentacji z wszystkich komórek organizacyjnych Uczelni, no podstawie spisów zdawczo odbiorczych:

    • umawianie terminów przekazania materiałów do Archiwum, udostępnienie koszy do przewożenia akt;
    • wstępne przeglądanie przykładowych teczek dokumentów przed przekazaniem ich do Archiwum w celu wychwycenia nieprawidłowości w porządkowaniu akt;
    • przejrzenie przygotowanych spisów zdawczo-odbiorczych w celu weryfikacji czy dane akta mogą już być przyjęte do Archiwum;

    3) dokonywanie przeglądu dokumentacji przed ich oznakowaniem:

    • przeglądanie przyjmowanej do Archiwum dokumentacji w celu weryfikacji tego, co jest w opisie a co w teczce oraz czy wszystkie teczki są prawidłowo przygotowane;
    • znakowanie dokumentacji – nanoszenie sygnatur archiwalnych zgodnych z wewnętrznym rejestrem;

    4) segregowanie dokumentacji według kategorii ustalonych przez komórki organizacyjne:

    • weryfikacja prawidłowości oznaczeń kategorii archiwalnych oraz rozmieszczenie akt z podziałem na kategorie/jednostki;

    5) przechowywanie dokumentacji tworzącej zasób archiwalny Uniwersytetu Opolskiego:

    • umieszczanie dokumentacji w magazynach i nadzorowanie ich;
    • pilnowanie prawidłowych warunków przechowywania (temperatura, wilgotność);
    • przygotowywanie wniosków do brakowania wysyłanych później do Archiwum Państwowego;
    • wydzielanie dokumentacji z półek i ustalanie procedury niszczenia po otrzymaniu zgody na brakowanie;

    6) wydawanie dokumentacji lub ich potwierdzonych kopii zainteresowanym osobom po załatwieniu formalności:

    • obsługa interesantów w biurze Archiwum, w tym wydawanie dokumentacji i udzielanie informacji zainteresowanym;
    • wydawanie potwierdzonych kopii dokumentów;
    • przygotowanie do wysyłki dokumentów zainteresowanym na ich wniosek;

    7) współpraca z Państwowym Archiwum Wojewódzkim w Opolu:

    • utrzymywanie stałego kontaktu telefonicznego lub e-mailowego z Oddziałem Nadzoru Archiwalnego w celu ustalania wszelkich niejasności związanych z prowadzeniem archiwum;

    8) przygotowywanie wniosków, opinii oraz propozycji wewnętrznych aktów normatywnych:

    • opracowywanie projektów normatywów związanych z wytwarzaniem, obiegiem i przechowywaniem dokumentacji min. instrukcja kancelaryjna, rzeczowy wykaz akt, instrukcja archiwalna lub współpraca z osobą odpowiedzialną za tworzenie tego typu normatywów

    9) szkolenie pracowników uczelni z zasad archiwizowania akt:

    • spotkania z zainteresowanymi osobami w celu przeszkolenia;
    • w razie potrzeby prowadzenie ogólnego szkolenia z zasad archiwizowania;

    10) planowanie rozmieszczenia dokumentacji poszczególnych komórek organizacyjnych w Archiwum;

    • planowanie zapotrzebowania na magazyny i regały;
    • planowanie rozmieszczenia przyjętej dokumentacji w magazynach;
    Pokaż więcej
    clock
    Godziny pracy
    poniedziałek07:00 – 15:00
    wtorek07:00 – 15:00
    środa07:00 – 15:00
    czwartek07:00 – 15:00
    piątek07:00 – 15:00
    Ewa Witek
    starszy specjalista
    Zakres obowiązków:

    Organizacja i obsługa korespondencji na Uczelni, jej dekretację do poszczególnych jednostek organizacyjnych oraz obsługę jednostek UO w zakresie przepływu korespondencji zewnętrznej, w tym:

    • przyjmowanie dokumentacji wpływającej, rejestracja w odpowiednich rejestrach systemu elektronicznego obiegu dokumentacją i rozdzielanie do odpowiednich JOA
    • prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem, rejestracją, segregowaniem, przekazywaniem i wysyłką korespondencji uczelnianej – wprowadzanie danych do systemu elektronicznego obiegu dokumentacji
    • rejestracja przesyłek i paczek otrzymywanych i wysyłanych
    • nadzór nad dostarczaniem korespondencji jednostkom organizacyjnym UO wg ustalonych i aktualizowanych rozdzielników
    • bieżąca obsługa skrzynki ePUAP
    • prowadzenie składów chronologicznych
    • współpraca z punktami kancelaryjnymi UO (Biblioteka, Wydawnictwo) w celu realizacji zadań obsługi korespondencji
    • Obsługa interesantów
    Pokaż więcej
    clock
    Godziny pracy
    poniedziałek07:00 – 15:00
    wtorek07:00 – 15:00
    środa07:00 – 15:00
    czwartek07:00 – 15:00
    piątek07:00 – 15:00
    mgr Robert Wojtyra
    główny księgowy
    Zakres obowiązków:

    Główny Księgowy w szczególności realizuje zadania wynikające z ustawy o finansach publicznych, prowadzi rachunkowość Uniwersytetu Opolskiego, wykonuje dyspozycje środków pieniężnych oraz przeprowadza wstępną kontrolę zgodności operacji gospodarczych z planem finansowym. Nadzoruje pracę Kwestury, w skład której wchodzą Biuro Rachunkowości oraz Biuro Rachuby Wynagrodzeń.

    Pokaż więcej
    clock
    Godziny pracy
    poniedziałek07:30 – 15:30
    wtorek07:30 – 15:30
    środa07:30 – 15:30
    czwartek07:30 – 15:30
    piątek07:30 – 15:30
    Skip to content